Terms and Conditions - English vershion
Regulamin sklepu anui.pl
Regulamin sprzedaży konsumenckiej prowadzonej w ramach serwisu internetowego anui.pl
I. Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa warunki sprzedaży biżuterii i innych produktów za pośrednictwem sklepu pod internetowego dostępnego adresem www.anui.pl oraz www.anui-jewelry.com (zwanego dalej „Serwis”).
- Niniejszy Regulamin stanowi wzorzec umowny w zakresie usług sprzedaży konsumenckiej dokonywanej za pośrednictwem Serwisu.
II. Definicje
- Sprzedawca – Edyta Gąsior, prowadząca działalność gospodarczą Edyta Gąsior z miejscem prowadzenia działalności gospodarczej pod adresem: Złotniki 223, 39-300 Mielec, NIP: 817-177-40-43, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Dane kontaktowe: e-mail: info@anui.pl, telefon 0048 791 764 754.
- Serwis – strona internetowa www.anui.pl, służąca do świadczenia usług opisanych szczegółowo na tej stronie internetowej, w tym w szczególności sprzedaży Produktów.
- Klient – osoba fizyczna nabywająca Produkty za pośrednictwem Serwisu w celach niezwiązanych z prowadzoną działalnością gospodarczą. Klient, aby nabywać Produkty za pośrednictwem Serwisu może dokonać zakupów w trybie "gość" bez konieczności rejestracji lub w celu śledzenia historii swoich zamówień musi utworzyć Konto Klienta, zgodnie z postanowieniami Regulaminu Serwisu.
- Konto Klienta – konto utworzone w ramach Serwisu, zgodnie z postanowieniami Regulaminu Serwisu anui.pl i anui-jewelry.com, umożliwiające Klientowi korzystanie z usług świadczonych przez Sprzedawcę za pośrednictwem Serwisu.
- Produkty – produkty sprzedawane przez Sprzedawcę za pośrednictwem Serwisu.
- Regulamin – niniejszy regulamin, określający warunki sprzedaży Produktów za pośrednictwem Serwisu.
- Regulamin Serwisu – regulamin, dostępny na stronie internetowej www.anui.pl oraz anui-jewelry.com określający zasady i warunki korzystania z Serwisu.
- Strony – Sprzedawca oraz Klient.
- Umowa – umowa sprzedaży Produktów zawarta przez Klienta i Sprzedawcę za pośrednictwem Serwisu.
- Zamówienie – złożona przez Klienta oferta nabycia Produktów prezentowanych w ramach Serwisu.
- Zamówienie indywidualne - złożona przez Klienta po wcześniejszych ustaleniach ze Sprzedawcą, oferta nabycia Produktów nie obecnych w magazynie sklepu w momencie składania zamówienia przez Klienta lub produktów indywidualnie projektowanych dla Klienta.
- Dowód zakupu/dowód zawarcia transakcji – paragon fiskalny lub faktura VAT potwierdzające zakup Towaru.
Czas realizacji zamówienia – czas, w jakim Sprzedawca zamówienie skompletuje i przekaże je Dostawcy realizującemu wybraną przez Klienta formę Dostawy. - Dostawca – przedsiębiorca specjalizujący się w dostarczaniu przesyłek wybrany przez Sprzedawcę dla potrzeb dostarczania Towarów do Klientów.
- Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy na mocy obowiązujących przepisów prawa.
III. Rejestracja
- Zawieranie umów za pośrednictwem Serwisu, nie wymaga rejestracji i utworzenia Konta Klienta, wymaga akceptacji Regulaminu Serwisu (dostępnego na stronie internetowej http://www.anui.pl/pl/i/Regulamin-sklepu/).
- Regulamin został wydany na podstawie artykułu 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Regulaminu nie stosuje się do sprzedaży Towarów dokonywanej w inny sposób niż za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- W zakresie nieuregulowanym w niniejszym regulaminie (w szczególności: rejestracji; zasad korzystania z Serwisu; przetwarzania danych osobowych; powiadomień) zastosowanie znajdują postanowienia Zasad zwrotów i reklamacji oraz Polityka Prywatności, której zaakceptowanie jest konieczne do korzystania z Serwisu.
IV. Sprzedaż Produktów
- Sprzedawca świadczy za pośrednictwem Serwisu usługi polegające na sprzedaży Produktów.
- Złożenie Zamówienia:
-
Klient dokonuje Zamówienia Produktów korzystając z funkcjonalności Serwisu dostępnych zarówno bez logowania się (tryb Gość) jak i po zalogowaniu do Konta Klienta.
-
Złożenie zamówienia wymaga od Klienta uprzedniego zapoznania się przez niego z niniejszym Regulaminem oraz wyrażenia zgody na przestrzeganie zawartych w nim postanowień (akceptacja Regulaminu).
-
Po złożeniu zamówienia Klient otrzymuje generowaną automatycznie wiadomość e-mail potwierdzającą otrzymanie Zamówienia przez Sprzedawcę (każde zamówienie jest składane indywidualnie i nie ma możliwości łączenia kilku zamówień w jedną przesyłkę, klient może złożyć dodatkowe zamówienie na nowe produkty, które będzie traktowane jako osobne zamówienie i wysłane niezależne od wcześniejszych zamówień).
-
Klient może odstąpić od złożonego Zamówienia do chwili zawarcia Umowy.
-
Zamówienie zostaje zrealizowane w podanym na karcie produktu terminie.
- Klient może dokonać zakupu towaru, który jest niedostępny w chwili złożenia zamówienia na magazynie, w formie Zamówienia Indywidualnego, a termin wykonania tego zamówienia Klient ustala indywidualnie ze Sprzedawcą i może on wynosi między 14 a 30 dni roboczych.
-
- Zawarcie i realizacja Umowy sprzedaży Produktu odbywa się zgodnie z następującymi zasadami:
-
Prezentacja Produktów w ramach Serwisu nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.
-
Klient dokonując zamówienia, składa ofertę nabycia produktu od Sprzedawcy.
-
Wygenerowana automatycznie wiadomość, opisana w ust. IV.2.B. nie stanowi oświadczenia o przyjęciu oferty.
- Umowa zostaje zawarta w przypadku dokonania przez Klienta zapłaty ceny Produktu oraz kosztów dostawy.
- Uważa się, iż Umowa zostaje zawarta z chwilą dokonania przez Klienta zapłaty, przy czym w razie przejściowej niedostępności towarów i przy indywidualnych projektach określonych w ust. IV.2.E. Umowa zostaje zawarta z chwilą dokonania przez Klienta przedpłaty lub zaliczki na wykonanie produktu.
- W razie trwałej niedostępności Produktów, zawarta Umowa zostaje rozwiązana. W razie odstąpienia lub rozwiązania Umowy, Sprzedawca niezwłocznie (nie później niż w terminie 30 dni od daty zawarcia umowy) zwróci Klientowi całą zapłaconą cenę.
-
- Przy zawieraniu Umowy sprzedaży Produktów za pośrednictwem Serwisu strony są związane wysokością cen Produktów oraz kosztami dostawy podanymi w Serwisie w chwili złożenia Zamówienia przez Klienta.
- Ceny podane w Serwisie są cenami brutto i zawierają w sobie podatek od towarów i usług (VAT).
- Oprócz uiszczenia ceny Produktu, Klient jest zobowiązany do zapłaty kosztów dostawy, zależnych od wybranego sposobu dostawy. Wysokość kosztów dostawy jest udostępniana przez Usługodawcę w taki sposób, aby Klient mógł zapoznać się z nią przed dokonaniem wyboru sposobu dostawy oraz złożeniem zamówienia.
- Zamówienia indywidualne obejmujące projekty "szyte na miarę" i wykonywane specjalnie dla Klienta podlegają dodatkowej opłacie +20% do regularnej ceny produktu w Serwisie lub w przypadku nowego projektu cena jest indywidualnie ustalana ze Sprzedawcą.
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość dokonywania w dowolnym momencie, bez uzasadnienia i bez dodatkowego uprzedzenia:
- zmiany cen Produktów prezentowanych w Serwisie oraz kosztów dostawy (zależnych od kosztów wynagrodzenia pobieranych przez osoby trzecie), z zastrzeżeniem ust. IV.3.F.;
- wprowadzania i wycofywania Produktów;
- przeprowadzania lub odwoływania akcji promocyjnych i wyprzedaży, jak również wprowadzania zmian w ich warunkach.
- wprowadzania dodatkowych kuponów kwotowych lub rabatowych dla klienta, z zastrzeżeniem, iż do jednego zamówienia można wykorzystać tylko jeden kupon, w ramach jednego zamówienia kupony się nie łączą i nie sumują. Kupony również nie łączą się z obowiązującymi promocjami.
- Zmiany nie dotyczą Zamówień złożonych przed dokonaniem takiej zmiany.
- Podczas dokonywania Zamówienia, Klient może określić, że jest zainteresowany otrzymaniem faktury VAT. Faktura taka jest wystawiana w chwili zrealizowania Zamówienia (całkowitego lub częściowego) i wysyłana jest razem z zamówionymi Produktami.
- Sprzedawca informuje, że do sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży przeznaczona jest ograniczona liczba towarów i realizacja zamówień następuje według kolejności wpływania potwierdzonych zamówień na te towary, aż do wyczerpania się zapasów objętych tą formą sprzedaży.
- Klient wyraża zgodę na proponowanie Produktów na podstawie zautomatyzowanego porównania dotychczasowych zakupów Klienta oraz preferencji innych Klientów.
V. Płatności
- Przy składaniu Zamówienia Klient wybiera płatności:
A. należność za pobraniem przy odbiorze,
B. płatność przelewem bankowym,
C. płatność elektroniczna,
D. płatność kartą płatniczą,
E. paypal,
F. STRIPE. - Przy płatności kartą płatniczą dostępne formy płatności, którymi można realizować płatność: Karty płatnicze: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro.
- W przypadku wystąpienia konieczność zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą, sprzedający dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.
- Przesyłki zagraniczne mogą zostać opłacone jedynie za pomocą przelewu bankowego lub w formie płatności elektronicznej.
VI. Dostawa
- W przypadku wyboru przez klienta sposobu płatności przelewem lub kartą płatniczą, czas realizacji zamówienia liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
- Brak zapłaty ceny Produktu oraz kosztów dostawy przez Klienta w terminie 14 dni od złożenia Zamówienia jest uważany za odstąpienie przez niego od Umowy.
- Dostawa Produktów jest dokonywana w wybrany przez Klienta sposób, wybrany w Zamówieniu spośród sposobów dostawy zaproponowanych przez Sprzedawcę.
- Termin otrzymania Produktu jest zależny od czasu realizacji Zamówienia u Sprzedawcy (od 3 do 21 dni roboczych) oraz okresu dostawy (potwierdzonej każdorazowo przez kuriera). Dostawa jest dokonywana przez podmioty trzecie i termin jej realizacji jest zależny od tych podmiotów. Dostawa za pośrednictwem Poczty Polskiej jest dokonywana przesyłką priorytetową z terminem dostarczenia określonym przez Pocztę Polską na dwa dni.
- Jeśli Klient nie otrzymał faktury VAT w wersji elektronicznej jest ona dołączana do przesyłki otrzymuje (lub paragon).
- Klient jest zobowiązany do sprawdzenia stanu przesyłki w chwili jej odbioru. W razie stwierdzenia, iż przesyłka jest uszkodzona lub w razie podejrzenia, iż została uszkodzona, Klient powinien sporządzić protokół uszkodzeń, zawierający szczegółowy opis stanu przesyłki, podpisany przez osobę doręczającą przesyłkę. Niedopełnienie tych obowiązków, nie pozbawia Klienta uprawnień wynikających z obowiązujących przepisów.
VII. Reklamacje
- W razie wystąpienia w Produkcie: niezgodności z umową, wad fizycznych oraz uszkodzeń powstałych w toku dostawy, Klient ma prawo skorzystania z opisanego poniżej postępowania reklamacyjnego. W zakresie nieuregulowanym w postanowieniach poniższych zastosowanie znajdują przepisy Ustawy oraz kodeksu cywilnego.
- Reklamację można zgłaszać w formie pisemnej wysyłając na adres email: info@anui.pl lub wysyłając na adres pracowni: 35-505 Rzeszów, ul. Wołyńska 8 lok. 68.
- Reklamacja zgłaszana jest przez przesłanie Produktu na adres Sprzedającego, wraz z pisemnym oświadczeniem o woli skorzystania z procedury reklamacyjnej (Sprzedający nie przyjmuje przesyłek za pobraniem).
- Sprzedawca rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o woli skorzystania z procedury reklamacyjnej oraz Produktu.
- W razie uwzględnienia reklamacji:
- Produkt zostanie naprawiony lub wymieniony na identyczny Produkt pozbawiony wad.
- W razie braku możliwości dokonania naprawy lub wymiany, Sprzedawca zwróci Klientowi cenę Produktu (bez kosztów wysyłki), na wskazany przez Klienta w oświadczeniu o woli skorzystania z procedury reklamacyjnej rachunek bankowy albo konto paypal.
- W razie nieuwzględnienia reklamacji, Sprzedający poinformuje o tym Klienta, który może odebrać Produkt od Sprzedającego.
VIII. Zasady odstąpienia od umowy
- Umowa zawarta zgodnie z postanowieniami niniejszego rozdziału stanowi umowę zawieraną na odległość w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
- Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Zwrotom podlegają wyłącznie produkty nie noszące śladów użytkowania (nie używane).
- Sklep ma prawo odmówić przyjęcia zwrotu towaru w przypadkach zwrotu uszkodzonego towaru lub dostarczenia do sklepu towaru niepełnowartościowego, noszącego ślady użytkowania.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy (Produktów) lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy (Produktów).
- Towary przygotowane na indywidualne zamówienie, wykonane jako Zamówienia Indywidualne (oraz "szyte na miarę") nie podlegają zwrotom.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować sprzedawcę – tj. Edyta Gąsior z miejscem prowadzenia działalności gospodarczej pod adresem: Złotniki 223, 39-300 Mielec, NIP: 817-177-40-43, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Dane kontaktowe: e-mail: info@anui.pl, o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą elektroniczną lub pocztą standardową na adres pracowni tj. 35-505 Rzeszów, ul. Wołyńska 8 lok. 68).
- Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Formularz znajduje się w sekcji Reklamacje i zwroty.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Skutki odstąpienia od umowy:
- W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas),niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Proszę odesłać lub przekazać nam rzecz (Produkty) na adres ANUI Edyta Gąsior, 35-505 Rzeszów, ul. Wołyńska 8 lok. 68 niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.
- Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy (Produktów). - Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy (Produktów) wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
IX. Zmiana Regulaminu
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość dokonywania zmian w Regulaminie w dowolnym momencie.
- O zmianie Regulaminu Klient zostanie poinformowany mailowo na adres rejestracji konta.
- Zmiana Regulaminu nie wpływa na realizację Umów sprzedaży Produktów zawartych za pośrednictwem Serwisu przed dokonaniem tej zmiany.
X. Postanowienia końcowe
- Prawem właściwym w odniesieniu do Usług świadczonych (w tym także umów sprzedaży Produktów) na podstawie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
- W przypadku, gdyby którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu miało się okazać nieważne, niniejszy Regulamin zachowuje moc w pozostałym zakresie, pod warunkiem, że jest możliwy do stosowania bez uwzględnienia nieważnego postanowienia.
- W razie powstania sporów o prawa majątkowe na gruncie niniejszej Umowy, Klientowi przysługuje prawo wystąpienia do stałego polubownego sądu konsumenckiego powołanego na podstawie ustawy z dnia 15 grudnia 2000 roku o Inspekcji handlowej.